Візитка



 Трошки про себе.

 Народився 24 листопада 1989 року в м.Гнівані. Закінчив Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини. Нині я викладач суспільних дисциплін в ЗП(ПТ)О "Гніванський професійний ліцей". 
Моє педагогічне кредо: Навчи учня так, щоб у нього можна було навчитися. Адже найкраще починаєш розуміти матеріал тільки тоді, коли сам намагаєшся передати свої знання іншим.




Прізвище, ім’я, по батькові: Ковиженко Вячеслав Вікторович

Посада: викладач історії та правознавства

Навчальний заклад:  ЗП(ПТ)О "Гніванський професійний ліцей"

Освіта: Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини (2017 р.)

Спеціальність: Історія та правознавство

Кваліфікація: вчитель історії, вчитель правознавства.

Рік останньої атестації: 2019

Моя методична проблема: використання ІКТ на уроках історії.

Як я працюю

Нині працюю над індивідуально-методичною проблемою: Використання ІКТ на уроках історії та в позаурочній роботі в системі особистісно-зорієнтованого навчання. 

Інформаційно-комунікаційні технології – дуже перспективний напрямок для підвищення кваліфікації викладача. Нині інтерактивні комп’ютерні технології у навчальних закладах найчастіше асоціюються із різноманітними тестами для перевірки знань здобувачів освіти. Беззаперечно, це дуже ефективно і надійно. Комп’ютер став надійним помічником педагога, адже дозволяє швидко впорядкувати величезну кількість матеріалу й розробки власних уроків. Також він суттєво економить кошти: замість тривалого й вартісного друку одноразових роздаткових матеріалів, можна просто дати посилання на потрібну сторінку в інтернеті. До того ж сучасні ресурси дозволяють подавати матеріал дозовано або вибірково – залежно від цілей та характеру опитування. Електронні засоби полегшують контроль за виконанням завдань, щоб учні не змогли списати.

Електронні тести можуть мати найрізноманітніший вигляд: головоломки, карти, розбиті зображення тощо. Їх можна налаштувати як на обирання однієї відповіді, так і на їх компіляцію між собою. Ось наприклад: https://vseosvita.ua/test/my/designer/3774276 

Нині в мережі є безліч конструкторів для тестів, більшість з яких, на жаль, є платними. Окрім звичайної перевірки знань учнів, вони можуть виступати і полем для групової роботи, коли кожен із учнів володіє лише частинкою необхідного для вирішення задачі матеріалу, і їм потрібно правильно скомпілювати ці фрагменти між собою.  

Та на мою думку не менш ефективним комп’ютер є і при подачі навчального матеріалу. Зокрема і в умовах дистанційного навчання. З його допомогою легко тиражувати електронні продукти, по типу довідників, енциклопедій, журналів тощо. Він же дозволяє створювати і авторські роботи: презентації, схеми та навіть відеозаписи.

Найчастіше у своїй практиці я користуюсь мультимедійними презентаціями. За час своєї роботи я накопичив великий обсяг матеріалу, який можна компілювати між собою, аби учні краще могли зв’язати матеріали різних тем. Такий комплексний підхід дозволяє їм вивчати історію як цілісний процес, а не просто набір окремих історичних фактів, які відбуваються кожен сам по собі. На підготовку однієї презентації в середньому йде близько 2-3 годин. Однак уже готовий продукт заміняє собою майже усі інші види наочності, дозволяючи зосередитись на ході уроку і звести усю роботу з комп’ютером лише до натискання однієї кнопки.

Не останню роль відіграють і короткометражні відеоматеріали. Вони дозволяють відтворити історичні події, а в деяких випадках і роздивитися їх більш детально (наприклад при використанні спеціальних фільтрів чи цифровій обробці зображення). Особливо корисно їх використовувати при вивченні різноманітних битв чи повсякдення. На словах передати усе те, що відбувалося десятки років тому неможливо. Учні повинні побачити це на власні очі, інакше для них усе це залишиться лише порожніми словами, чи в кращому разі – записом у зошиті.

Історичні карти – теж дуже зручний інструмент для візуалізації різноманітних історичних процесів та битв. На відміну від звичайних, їх можна доволі швидко змінювати, доповнювати власними позначками, розташовувати для порівняння. Анімовані карти дозволяють в динаміці побачити процес наступу чи зміни кордонів, результати різноманітних операцій чи пересування людських мас. При наявності відповідних засобів учні можуть самостійно редагувати карти в рамках навчального процесу. 

        Але все це добре на уроці, коли викладач подає дбайливо підібраний матеріал. Самостійна ж робота здобувачів освіти значно ускладнюється. Причина цього у тому, що значна частина нашого життя пов'язана із інтернет-ресурсами. Швидкий пошук і обробка присутньої там інформації значно спрощують наше життя, але і вносить нові ризики: неправдиву або викривлену інформацію, трактування або маніпуляція фактами... В умовах війни, коли ворог перетворює на зброю усе, що нас оточує, слід дуже обережно ставитися до відкритих джерел. Тому вважаю за необхідне вчити наших здобувачів освіти правильно і безпечно користуватися доступними ресурсами, а за їх відсутності - шукати інформацію альтернативними способами..

        Основна частина моїх зусиль направлена на формування в здобувачів освіти умінь та навичок роботи саме із зовнішніми джерелами інформації: іноземні сайти, іншомовні матеріали тощо. В процесі роботи також опосередковано залучаються знання з інформатики, географії, громадянської освіти та інших предметів. Це дозволяє частково обійти цензуровані матеріали, створені українською мовою саме для впливу на українців, і отримати реальну точку зору інших фракцій (країн, організацій чи окремих людей). На своїх заняттях часто ставлю перед здобувачами освіти завдання знайти істину з-поміж викривлених фактів. Спершу подаю історичний матеріал, аби вони ознайомилися із першоджерелами і оголосили власну думку, а потім поступово розкриваю реальний хід подій. Це дозволяє їм більш критично ставитися до отриманої інформації та перевіряти її з різних джерел. За допомогою сучасних засобів це вимагає мінімум часу, а звичка закріплюється,і в подальшому допомагає більш впевнено орієнтуватися у подіях сьогодення.


 Мої пріоритетні напрямки роботи: 

- Розвиток знань, умінь і навичок здобувачів освіти на уроках історії та правознавства.
- Забезпечення умов для розвитку творчих здібностей і задатків особистості.
- Виховання любові до обраної професії, формування вихованості і культури особистості.


Використання інноваційних навчальних технологій

- Проблемні методи,

- Інтерактивні,

- Особистісно-орієнтовані,

- Інформаційні.


Використання дидактичних та наочних матеріалів

- Опорні конспекти

- Інструкційні картки

- Картки для проведення контролю знань

- Тестові завдання

- Ілюстративний матеріал

- Додаткова література


Форми і методи організації навчальної роботи


Використання дидактичних та наочних матеріалів

- Опорні конспекти

- Інструкційні картки

- Картки для проведення контролю знань

- Тестові завдання

- Ілюстративний матеріал

- Додаткова література

- Онлайн тести







Коментарі

Популярні публікації